Wednesday, January 8, 2014

Beg bertangkai "U"

Assalamualaikum


Dah lama rasanya tak buat entri pasal beg. Yelah dalam 2 minggu lepas anak-anak cuti sekolah dan suami pula cuti tahun baru (di Jepun cuti tahun baru panjang). Jadi saya pun dengan sendirinya pun cuti jugak. Rasa malas sangat nak menjahit.

Minggu ni barulah anak-anak dan suami meneruskan rutin biasa. Suami mula kerja hari Isnin. Aiman dan Akmal mulakan persekolahan mereka semalam dan hari ni pula baru sekolah Amni dibuka. Maka macam biasa tinggallah saya dan Adib saja di rumah.  Jadi hari ni saya rajinkan diri menjahit beg.

Sebenarnya dah lama saya nak jahit beg ni. Tangkainya pun dah lama saya beli. Saya rujuk tutorialnya di sini. Mula-mula tu tutorial tu nampak susah. Itu sebablah asyik tertangguh saja nak cuba jahit. Alhamdulillah dengan tekad hari ni saya dapat siapkan beg yang cantik ni. Dan rupa-rupanya tak susah pun nak jahit beg ni.


Beg ni berukuran 14" (L) x 8" (T) x 4.5"(tapak), saya telah kecilkan sikit ukurannya kerana kekurangan kain. Nasib baiklah bila dah siap, saiznya nampak comel saja.

                               *Di dalamnya saya jahitkan 1 poket slip dan 1 poket berzip

                                          *Di luar juga ada 1 poket besar dengan butang magnet sebagai penutup

                                         *Bahagian belakang tiada poket. Menggunakan piping untuk menyerikan lagi beg ini

Lepas ni bolehlah melaram dengan beg ni. Sedondong pula dengan pocket tissue holder yang saya jahit semalam (entri di sini).


******************************************************

*Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai kelas Asas Blog dan Fanpage bolelah hubungi saya
  noriatisaud@gmail.com
*Ingin iklankan produk atau kedai anda? Iklankan di Sohodirectory
*Berminat dengan Japanese Cotton? Bolehlah ke From Japan With Love

2 comments:

  1. Sangat cantik bag tu Noriati. Akak suka !!!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kak. Saya pun suka..walaupun jahitannya taklah sekemas mana..hehehe

    ReplyDelete

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015