Saturday, April 26, 2014

Jalan-jalan @ Tokyo Dome

Asslamualaikum

20 April 2014

Biasanya setiap Sabtu kami akan keluar. Samada membeli belah atau saja-saja berjalan dan Ahad duduk je di rumah, berehat. Siapkan pakaian untuk anak-anak sekolah dan juga suami kerja esoknya. Tapi sepanjang minggu lepas asyik berjalan je masa Mak dan Abah datang, semalam (Sabtu) berehat jedi rumah. Penat sangat. Sakit-sakit badan dan kepala. Alhamdulillah hari ni dan ok. Jadi hari ni keluar hari Ahad, kira macam qada' la.

Saja suami ajak kami semua ke Tokyo Dome. Tujuan asalnya nak beli baju pasukan Yomiuri Giants. Pasukan baseball yang suami minat. Dengan tak semena-mena saya dan anak-anak pun minta baseball lebih-lebih lagi Aiman. Mana taknya bila musim perlawanan baseball bermula iaitu pada bulan Mac sehingga September, boleh dikatakan hari-hari menonton baseball di tv. Saya yang tak reti tengok pada awalnya, setelah hampir 3 tahun tengok, sekarang dah faham walaupun tak 100%.

Sebelum Tokyo Dome, suami belanja kami minum kopi dulu di Starbuck. Saja nak bagi anak-anak happy. Dah lama juga tak bawa anak-anak berjalan. Biasanya hujung minggu mereka bertiga tu menjadi penunggu rumah yang setia. Mereka lebih suka bermain game di rumah dari ikut ibu dan abah keluar.








Kebetulan masa kami sampai di Tokyo Dome tu orang ramai, sebab masa tu ada perlawanan. Orang ramai berpusu-pusu. Orang Jepun ni memang tak berkira dengan duit kalau mereka minat sesuatu. Harga tiket ke perlawanan baseball ni mahal. Suami pernah ke stadium menyaksikan perlawanan Giants ni bersama Aiman. Kalau tak silap saya harga tiket mencecah RM100 seorang. Tu pun duduk jauh dibahagian atas. Nampak pemain kecik je. Baik tengok tv di rumah, dahlah boleh tengok peman favourite kita dengan dekat, siap boleh tengok replay lagi...hehehe

Kami terus pergi ke kedai menjual barangan Giants. Anak-anak semua dah siap sedia nak cari  baju dengan nama pemain favourite masing-masing.Ibu dan abah punya pun ada jugak :).

* "ok abah, dah oleh bayar sekarang"


* semua dah dapat bahagian masing-masing

*terus melaram dengan baju baru

* comelnya anak-anak ibu ni..


Dah dapat baju sehelai seorang, abah bawa pulak ke tempat game. Sukalah budak-budak ni. Abah bagi 500 yen seorang je. Mainlah apa-apa pun.




*pop corn untuk mengalas perut


Bila tiba masa nak balik, Adib buat perangai. Masih nak main tapi tak tahu nak main apa. Meraung-raung. Tak pernah pula dia berperangai macam tu. Bila dokong meronta-ronta. Bila letak dia nonong je jalan ke tempat game tu. Menjadi tumpuan pulak petang tu. Glamour kejap. Rupa-rupanya nak tidur. Sekali sekala buat perangai pelik macam tu, pening kepala abah nak handle.

******************************************************

*Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai kelas Asas Blog dan Fanpage bolelah hubungi saya
  noriatisaud@gmail.com
*Ingin iklankan produk atau kedai anda? Iklankan di Sohodirectory
*Berminat dengan Japanese Cotton? Bolehlah ke From Japan With Love

Sehingga bertemu lagi. Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015